Obľúbené cestovateľské hacky

Ahoj ahoj. Blíži sa môj čas ďalšieho odletu a cestovateľsky naladená som sa rozhodla s vami podeliť o moje obľúbené triky, ktoré využívam či už pri hľadaní leteniek, balení sa, určovaní si rozpočtu alebo pri zdielaní svojich zážitkov s ostatnými cestovateľmi. K tomu pridám pár užitočných rád, ktoré by mal každý menší či väčší cestovateľ poznať.




Možno patríte tiež do skupiny vášnivých cestovateľov no stavím sa, že niektoré či už menšie alebo väčšie triky, ktoré by vám mohli cestovanie niekoľkonásobne uľahčiť, vám stále unikajú. Ale nebojte sa, máte tu mňa. Každý jeden trip človeka naučí niečo nové a ja osobne som ten typ, ktorý sa o také veci rád podelí s ostatnými a pomôže im cestovať efektívnejšie. Nemám rada ľudí, čo majú informácie, no ani za nič sa o ne nechcú podeliť a zľahčiť tým život iným. Toho sa ale u mňa báť nemusíte a preto ak vás hocičo zaujíma nebojte sa spýtať či už v komentároch, na instagrame alebo na facebooku.


#Hack 1 - Oblečenie

Odkedy som začala ako malá cestovať do mňa rodičia rvali, že si musím oblečenie pekne skladať, aby som ušetrila miesto v kufri. Poslušne som skladala a skladala, no veľa miesta som neušetrila. Raz som si ho skúsila zrolovať a zistila, že po tom, ako som do kufra napchala všetko, čo som chcela mi zostala ešte 1/3 voľná. Ak ste to ešte neskúsili a ste ten typ, čo si vezme 70% skrine so sebou určite budete milo prekvapení. (Nie, tričko v rolke nie je ťažšie ako obyčajne zložené a nie, všetky tvoje veci pokrčené nebudú.)


#Hack 2 - Mapy

Pred každou cestou si dávam záväzok, že si tentokrát už vytlačím mapu miesta, kam smerujem. Asi nemusím hovoriť, že sa mi to ešte nepodarilo. Vždy som nervózna hľadala wifi, aby som sa pripojila na google maps a nascreenovala si, čo potrebujem. Nedávno som ale objavila funkciu na spomínaných google maps, ktorá sa volá veľmi jednoducho "ok maps". Po zadaní tejto basic frázičky do vyhľadávača budete môcť pracovať s mapami aj v režime off line. Nie je začo. 


#Hack 3 - Voda

Veľmi dobre poznáte situáciu, keď sa chystáte prejsť kontrolou a sú vám zabavené všetky tekutiny. Potom ste nútení skočiť do Duty free obchodu a kúpiť si predraženú vodu, ktorá stojí toľko, že si dobre rozmyslíte, či ste smädní. Ak si myslíte že preháňam, tak ja osobne som dala na letisku na Rhodose za blbú perlivú 0,5l vodu 2,70€. Takže môj tip znie - vždy majte so sebou prázdnu fľašku. Pracovníci kontroly s tým určite problém robiť nebudú nakoľko v nej tekutina nebude a po prejdení si fľašku ľahko napustíte.


#Hack 4 - Letenky

Tento bod pre niektorých určite novinkou nebude, no stále sa nájdu ľudia, ktorí netušia, aký je dôležitý. Ľudia chcú letieť za čo najlepšie peniaze, čo je úplne normálne, to robím aj ja. Ale alfa omega pri hľadaní lacných leteniek je práve režim inkognito. Prečo? Pretože súbory cookies. Väčšina ľudí nemá šajnu, na čo slúžia - pamätajú si veci a webstránky, ktoré navštevujete. Neboli ste niekedy prekvapení, ako je možné, že na facebooku vám zrazu vyskakujú ponuky na lety na Maldivy, ktoré ste ustavične hľadali posledný týždeň? Zásluhou cookies. Na tom by ešte nebolo nič zlé, no ak navštevujete konkrétnu stránku a máte záujem o konkrétnu vec, bude vám všade vyskakovať a jej hodnota sa bude zvyšovať. 


#Hack 5 -Doklady

Určite sa už vám alebo niekomu z vášho okolia stalo, že sa dovolenke stratil alebo mu boli ukradnuté doklady. Takéto situácie sa absolútne nedajú predvídať avšak treba byť pripravený na všetko. Vždy keď niekam idete, určite si nezabudnite naskenovať svoj cestovný pas a ešte minimálne jeden doklad totožnosti, najlepšie občiansky preukaz. Ak máte aspoň scan dokladu, je jednoduchšie vybavovať veci na veľvyslanectve a máte o dosť vyššiu šancu, že vám povolia opustiť krajinu ako úplne bez dokladov.


#Hack 6 - Peniaze

Pokiaľ sa chystáte do krajiny, v ktorej je iná mena než euro, odporúčam zmeniť si peniaze ešte na Slovensku. Pravdaže je tu veľa článkov, v ktorých sa hovorí, že v niektorých prípadoch je výhodnejšie zmeniť peniaze až na mieste. Okej kľudne môžte ak sa dohovoríte. Už len v Prahe sme pol dňa behali a hľadali normálnu zmenáreň. Jasné, boli na každom rohu ale keď im dáte 50€ (reálna hodnota: 1300) a pán vám ponúkne 850kč s tým, že "veď nájomné je drahé" a musíte sa tam s nimi doťahovať, aby vám dali to, čo za tie peniaze dostať máte tak nie vďaka. A ešte si predstavte, ako by ste sa dohovorili v Mexickej zmenárni po španielsky keď by vás oklamal aj Čech, ktorý hovorí skoro rovnakou rečou ako vy.



#Hack 7 - Opalovací krém

Toto je asi jedna z mojich najväčších slabín a oblasť, v ktorej som nepoučiteľná. Vždy som bola zástancom názoru, čím nižší faktor, tým čokoládovejšia Dia. Bullshit. Zakaždým, keď som podcenila faktor som skončila spálená a ružová. Preto vás v záujme vášho vlastného dobra prosím, aby ste si kúpili aspoň 30 a vyšší faktor keď cestujete niekam, kde je priemerná teplota 40°C. Nebojte sa, opálite sa úplne rovnako ale pomalšie a opálenie vám dlhšie vydrží.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára