My special diaries

Ahoj ahoj. Už dlhšie zvažujem jeden experiment, ktorý som si síce chcela nechať viac-menej pre seba ale keď sa oň podelím s vami, budem mať ešte väčšiu chuť sa ho držať. Práve som sa vrátila z obchodu a kúpila som si dva najobyčajnejšie ale stále chutné zošity, s ktorými mám veľké plány. Ako je na prvý pohľad jasné, špeciálne na nich nie je absolútne nič. Ale ide o ich zmysel.



Už dlhšie som rozmýšľala nad nejakou väčšou zmenou. Všeobecne sa snažím jesť zdravo, pravidelne cvičím a od Vianoc vidím lepšie výsledky ale stále to nie je to, čo by som chcela. Pravdaže som spokojná s tým čo mám, keď sa porovnám so svojim starým 85 kilovým ja. Mám za sebou už dlhšiu cestu, za ktorú som veľmi vďačná a hrdá. Stále je však čo zlepšovať. Preto som zhodnotila, že to čo robím je asi stále málo na splnenie ďalšieho veľkého postavového sna. Rozhodla som sa preto kúpiť si tieto dva zápisníky. A už naozaj k ich významu.

Ten viac vzadu - modrý so srdiečkami som sa rozhodla venovať cvičeniu. Wow geniálne, super nápad, tlieskame ti. Chcem si do neho zapisovať v ktorý deň som absolvovala aké cvičenie, plánovať si aktivity na dni až týždne dopredu (pretože keď je to napísané, tak to nepustí). Potrebujem mať vo veciach systém. Keď nemám presne dané, čo mám kedy urobiť tak sa väčšinou stane to, že to neurobím vôbec. Vždy sa dlho odhodlávam a nič z toho. Preto potrebujem prísny plán na každý jeden deň. Ďalej si plánujem zapisovať pokroky - či už zvládnutie väčších váh, viac opakovaní alebo čokoľvek, v čom budem lepšia ako naposledy. Myslím, že ma to bude dosť motivovať zlepšovať sa. Po každom mesiaci plánujem váženie, meranie a kontrolu hodnoty BMI. Tiež by som chcela vždy koncom mesiaca zhodnotiť, aký pre mňa bol, vrcholy aj pády a aj pocity. Verím, že podobné články vás namotivujú to skúsiť tiež.

Srdičkový zápisník vpredu bude slúžiť nečakane na jedlo. Keďže nie nadarmo sa hovorí, že je to 75% úspechu, začnem si aj to strážiť prísnejšie. Celý život do mňa tlačili, že si môžem dať všetko "šak to vybehám". Haha. Radšej si odrieknem niektoré veci než ich potom zbytočne vybehávať. Posledného pol roka som fungovala tak, že tým, že som cvičila som si dopriala takmer hocičo. Moja váha aj postava všeobecne sa nemenili a nevedela som to pochopiť. Myslela som, že keď cvičím môžem si dať na čo mám chuť. Ono to je pravda ale nie v takých množstvách ako som to robila. Nájsť zdravú mieru býval pre mňa niekedy dosť problém a aj to je jeden z dôvodov, prečo som sa rozhodla pre zápisník. Budem si zapisovať všetko, čo zjem (aj počet gramov/kusov) deň dopredu, aby som sa nasledujúci deň držala čisto naplánovaného jedálničku. Ak ma chytí chuť na niečo mimo plánu, musela by som to tam dopísať a to by bol asi blbý pocit, že? Včera bol prvý deň 'experimentu' a nemôžem sa dočkať, čo bude o mesiac, dva, tri.

Menej je niekedy viac a v poslednom čase to konečne začínam chápať. Bývam najedená už po polovičke obeda pričom inokedy som ho do seba hodila hneď a kľudne by som zvládla ešte jeden tanier. Zmeny treba robiť stále a táto musí byť k lepšiemu! Tak dúfam, že som inšpirovala aspoň jedného z vás a tiež sa pokúsite na sebe niečo zmeniť pre lepší pocit.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára