Traveldiary: Praha

Áno, konečne. S týmto článkom som si chcela dať načas, nakoľko víkendy strávené v Prahe boli dva, každý z nich absolútne iný, zaujímavý niečím iným a preto ich teraz spojím do jedného väčšieho príspevku. Prvý, cca mesiac dozadu bol trip s priateľom a druhý s mamou a sesternicou. Ťažko povedať, ktorý som si užila viac.


Praha síce nie je nejaký vysoko dobrodružný a cestovateľsky nedosiahnuteľný cieľ, no účel cesty jednoznačne splnila. Weekend #1 bol naplánovaný v znamení prejdenia čo najviac pamiatok a zaujímavostí. Po päť hodinovej presedenej ceste sme sa už naozaj nemohli dočkať chodenia. Podľa mojej mapy malo byť metro hneď pri stanici, no môj skvelý orientačný zmysel a schopnosť čítania máp nás poslal na opačný smer. Nevadí, aspoň sme mali prechádzku. Metro sme síce našli, ale až o nejaké dve zastávky ďalej ako sme mali. Náš hotel bol asi 100 m od stanice Střížkov tak sme sa rozhodli, že sa najskôr zbavíme tašiek a potom ešte stihneme aspoň jeden bod z nášho programu. 

Pozreli sme si Prahu - Liben, odtiaľ sme sa dostali až do Holešovic, prešli sme sa popri Vltave až ku hradu, nejakým činom sme sa dostali aj na Staromestské námestie a na Karlin. Po ceste sme chceli ochutnať niečo, čo v Trnave nie je na dennom poriadku a mňa na prvý pohľad očaril plnený trdelník čerstvými jahodami a točenou vanilkovou zmrzlinou. Stál za to. Po gastronomickom zážitku sme zamierili na naozajstnú večeru, kam inam ako do Ázijskej reštaurácie, kde nasledovala ďalšia séria experimentov. Môj chod pozostával z ryžového čaju, tofu polievky a letných roliek, plnených kuracím mäsom. Drahý sa dal na odvážnejšiu voľbu, hovädziu Pho. 




Keď si chceš odfotiť peknú ulicu ale on ti skočí do každej druhej fotky.

Najlepšia random syrová pizza ever.






Druhý deň bol zameraný na návštevu Zoo. Hneď po raňajkách sme vyrazili, aby sme stihli všetko. Za necelých 15 minút sme stáli pred bránami a boli sme ready to go. Aj keď sme mali mapu areálu, párkrát sme sa stratili. Je to naozaj obrovské. Nevedeli sme, kde začať. Išli sme na to systematicky, od vodných živočíchov, plazov, veľkých korytnačiek, vtákov, polárnych zvierat až do indonézskej džungle, afrického pavilónu, africkej časti a zakončili sme to pri severských zvieratách. Určite odporúčame, zabavia sa či už deti alebo starší a je to o dosť vyššia úroveň ako na Slovensku. Don't kill me for this opinion. Keby mám vybrať zviera, ktoré ma očarilo najviac bol to asi ľadový medveď. Neustále plával z jednej strany na druhú, fascinovalo ma, aký je neuveriteľne mohutný, no aj popri tomu mal človek chuť sa s ním hrať. Avšak doľahli na mňa aj smutné chvíľky napríklad pri tigroch alebo slonovi. Aj keď sa im zoo pravdaže pokúša vytvoriť čo najlepšie podmienky pre život, niektoré tigre iba smutne ležali alebo nervózne chodili dookola. 




Brave man.





Zveraciu časť dňa sme mali za sebou a nasledovala tá turistická. Prvou zastávkou bol of course Karlov most. Bol neskutočne plný ako to už býva zvykom ale to sa dalo prehliadnuť. Vypočuli sme si pár hudobníkov, pozorovali umelcov, ako kreslia zákazníkov a užívali si čaro toho miesta. Po prejdení mosta sme preskúmali nejaké neznáme uličky a veľmi nenápadne popri tom hľadali nejakú schovanú čínu. Trvalo nám to naozaj pekne dlho, no našli sme ju. Nebudem vám tu zasa menovať, kto čo jedol nakoľko asi nie každý je asian freak ako my. Napapaní sme si prešli Václavské námestie a večer okrem vozenia sa metrom všade, kde sa dalo, ešte Karlovo námestie. Tento víkend nám priniesol cca 50 nachodených kilometrov.










Prišiel čas na Weekend #2. Nebojte sa, ten nebude až taký obšírny. No začal viac než zaujímavo. V Bratislave som si povedala, že pre istotu stiahnem voucher do hotela, keby náhodou nebola v Česku wifi. Pozerám na dátum, 13-15.11. a niečo mi nesedelo. Bol piatok 11. a my sme prechádzali hranice. Tušila som, že mama bude mať radosť ale ja som sa na tom iba smiala, nebudem si zbytočne kaziť náladu, keď to nezmením. Volala som do hotela, kde mi dali ponuku, že za jednu noc 99€ a za druhú 69€. OH THANK YOU! Viem, že také skvelé ponuky sa neodmietajú, no odmietla som. Obvolala som asi 6 ďalších hotelov, apartmánov a neviem čo všetko no nakoniec sme našli jediné voľné ubytovanie, ešte aj s dobrou lokalitou na Staromestskom námestí. Celá táto ubytovacia akcia ma dosť unavila a tak som sa zobudila až v Brne. Tam som zistila ďalšiu skvelú novinku, nemám nabíjačku na mobil. Potlesk. Si úžasná. Zodpovednosť je moje druhé meno. Preto sa chcem dopredu ospravedlniť, že z daného víkendu nie sú žiadne fotky. 

Nebudem to rozoberať do podrobností, a preto vyberiem iba zaujímavé časti. V deň príchodu sme nešli absolútne nikam, nakoľko moje dve hnilé spoločníčky dali prednosť vínu a rozprávaniu sa. Deň 2 of 3 sme strávili v múzeu mučiacich nástrojov. Svojim spôsobom toho bolo nechutné ale istým zvráteným spôsobom sa mi to páčilo. Čo sa nedá povedať o mame, ktorá bola už na prvom poschodí celá bieda a bolo jej zľahka nevoľno. Po dvoch hodinách v múzeu sme si prešli Karlov most a zamierili v múru Johna Lennona, ktorý ma úprimne chytil za srdiečko. Páčil sa mi ako celok ale hlavne tie myšlienky, na ktoré sa dá v tejto dobe veľmi ľahko zabudnúť. Na večer sme mali naplánovanú Jazz boat, z ktorej som zo začiatku nebola veľmi nadšená lebo nie som veľký prívrženec jazzu. Ako to ale býva, nehorázne prekvapila. Kapela boli samí mladí ľudia, do toho výhľad na vysvietenú Prahu, losos, vínko.. naozaj super večer. Day 3 of 3 vypálil úplne iným smerom. Chceli sme sa ísť pozrieť na hrad no skončili sme na Cannafeste. Musím uznať, že to bola naozaj vydarená akcia. Veľa sme sa naučili, niečo málo ochutnali ale hlavne si to užili. Najviac ma dostala zmrzlina, ktorú mi pripravil z "neznámych dôvodov" veľmi sťastný a veselý chlapec, pohádzal mi do nej semienka, obalil mi ju v ganja prášku a na vrch mi ešte nakvapkal nejaké pofidérne zelené kvapky. Také niečo nemáš možnosť ochutnať každý deň tak why not? Jednoznačne dobrá skúsenosť. 

Tak dúfam že ak ste celým prvým víkendom prišli až sem, neunavil vás ten druhý až tak. Čo sa aktuálnych noviniek týka, vo štvrtok odlietam s kamarátmi do Amsterdamu, čo znamená, že vo veľmi blízkej budúcnosti môžte očakávať report nášho tripíku. Zatiaľ sa majte pekne. 

D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára