Greece - only month to go!

Už sa to kráti. Je to stále bližšie a bližšie a vôbec si to neuvedomujem. Včera to bol presne mesiac do môjho predpokladaného odchodu na letnú prax, ktorú som vám v krátkosti spomenula v jednom z mojich prvých článkov. Ide o 4 - mesačnú zahraničnú prax na Rhodose, ktorá je asi jedinou výhodou mojej školy. Bude to pre mňa zasa raz niečo úplne nové a práve preto by som sa s vami chcela podeliť o prvé pocity a informácie.


V skratke, ostrov leží v Egejskom mori na pobreží Malej Ázie a pre svoju krásnu prírodu patrí k jednému z najvyhľadávanejších turistických miest v Európe. Je to štvrtý najväčší ostrov v Grécku s populáciou približne 110 000 obyvateľov. Úradným jazykom je gréčtina.

Tak už máte aspoň malú predstavu o ostrove a teraz k tomu, ako som sa k svojej letnej praxi dostala. Ako som spomínala v úvode, je to asi jediná schopná vec, ktorú mi moja škola môže dať (no offense). Od prvého ročníka sme sa nevedeli dočkať aktuálneho tretieho práve kvôli zahraničným praxiam. Pravdaže by sme išli aj skôr ale je potrebné mať 18 rokov. Pre mladších žiakov škola ponúkala napríklad lukratívne Nemecko ale úprimne, no thanks. Keď sme prišli na školu, možností bolo ďaleko viac. Malta, Kréta, Korfu.. Avšak škola porušila zmluvy s mnoho hotelmi a tak sme nemali až taký široký výber. Ja som ale spokojná. Rhodos som vždy chcela navštíviť ako dovolenkovú destináciu s rodinkou a teraz mám možnosť ju navštíviť s kamarátmi, na 4 mesiace a ešte si aj niečo zarobím.

Celý čas nás bude mať na starosti agentúra, cez ktorú sa celá prax koná. Áno, viem že to má svoje nevýhody, viem aj že by som zarobila bez nej ďaleko viac ale bude to moja prvá skúsenosť, gréčtinu neovládam a netrúfla by som si vybrať sa iba tak pracovať na ostrov. Takto pri hociakom probléme dáme vedieť agentúre a všetko vybavia za nás. Je to celkom praktické a pohodlné ale do budúcnosti by som určite volila prácu on my own, bez agentúr. Ale keď mám povedať pravdu momentálne mi o peniaze absolútne nejde. Chcem sa hlavne zlepšiť v jazyku, užiť si leto s kamarátmi na ostrove a zabávať sa. Jasné že je príjemné popri tom dostávať výplatu ale nie je to zámer. Tak či tak ide väčšina agentúre a škole. Ale aj cez to si stále zarobíme celkom slušne. Teda keď vôbec niečo prinesieme aj domov a nerozflákame to na každú blbosť čo uvidíme.

Zo začiatku to pre mňa ale nebolo veľmi ľahké. Od prvého ročníka sa predsa len dosť vecí zmenilo a už to nebol až taký dream ako predtým. Byť tak ďaleko od rodiny, frajera a kamarátov. Ešte dva mesiace dozadu to vyzeralo, že tam poletím sama. Kamarátka si to rozmyslela a to, že by mi dovolili zobrať frajera nevyzeralo ani trochu reálne. Nakoniec však všetko dopadlo ešte lepšie, ako som predpokladala a idú so mnou obaja. Neskutočne sa teším na naše prvé samostatné leto v zahraničí. Máme veľa plánov na výlety, cvičenie, objavovanie ostrova, fotenie, nadväzovanie nových kamarátstiev a veľa ďalších vecí. Veľmi dúfam, že sa to podarí podľa predstáv a ak máte možnosť ísť do zahraničia určite neváhajte. Dá vám to neskutočne veľa skúseností, zážitkov, poznatkov a ešte si to aj užijete, len sa nebojte. Moja pracovná doba bude 8 hodín denne a neviem, či budem mať neobmedzený prístup k wifi. Určite sa ale budem snažiť nájsť si čas na príspevky. Pekný zvyšok týždňa! D

4 komentáre:

  1. Uži si :)) možno ťa nakoniec prídem aj poxrieť :P :D pošli mi nejaké fotky !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Uži si :)) možno ťa nakoniec prídem aj poxrieť :P :D pošli mi nejaké fotky !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To by si ma moc potešila <3 hneď ako nejaké budú posielam!

    OdpovedaťOdstrániť